Keer terug naar het Bonsai forum
| Verzend een reactie
bougnainville
| | |
Verzonden door wimpie BELGIE/beerse (My Page) op 8/03/04 - 8:31
ik heb een bougnainville als kamerbonsai staan.
welke zijn hiervoor goede grondmengels en hoe en wanneer
kan ik deze het beste stekken??
bij voorbaat dank,
wim |
Verzonden reacties:
RE: bougnainville
| | |
Ik heb wel eens gehoord dat deze plant het beste op pure klei kan staan. Maar gezien de vochtdoorlatendheid van deze grondsoort niet echt geweldig is, raad ik het persoonlijk af. Op dit moment heb ik mijn bougainvilles in een mengsel van split en gewone potgrond staan. Gebruik meer split dan potgrond. Dit weer in verband met drainage. Ze doen het al jaren goed, maar staan nog niet ineen bonsaipot. Eerst even verder groeien... Stekken kan het beste in de zomer... maar is mij nog nooit gelukt.... Succes! David |
| | |
Wimpy, het grondmengsel dat snoeij aanraadde zou ik u ook voorstellen om te gebruiken - ik probeer ook al jaren om bougainvillea te stekken en af en toe lukt het - ik heb de indruk dat het best lukt in het voorjaar als er terug verse groei in de plant komt .Gebruik takjes die al wat stevigheid hebben maar nog niet echt verhout zijn . Groeihormoon gebruiken op het snijvlak ( het teveel eraf kloppen ,anders krijg je alleen kallus en geen wortels )of enkele uren in supertrive oplossing laten trekken ,alvorens in de goed doorlatende grond te stoppen - plastiek zak erover met elastiek errond ( de zak mag de blaadjes niet raken om schimmelvorming te vermijden )en op een warme -lichte plaats laten wortelen (kan een hele tijd duren )als er goei merkbaar is ,stillaan de zak verwijderen en als ze niet meer slap vallen kan je hem eraf laten . (laat eens iets horen als het gelukt is hè!!!) Succes Lily-Anne |
| | |
Al gestekt? - komt er al groei in ?? als je moederplant groot genoeg is , kan je bougainvillea ook goed marcoteren - ik heb dit vorig jaar gedaan met zeer goed resultaat.Als je wil weten hoe dat gelopen is ,laat je maar iets horen , dan schrijf ik mijn ervaring hiermee wel eens op groetjes Lily-Anne |
Verzend een reactie
Please Note: Only registered members are able to post messages to this forum. If you are a member, please log in. If you aren't yet a member, join now!
Keer terug naar het Bonsai forum
|
|
|