JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
Haagbeuk

Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
11/05/03 - 3:39

Welke stijlen kun je voor een Haagbeuk gebruiken, buiten de standaard Moyo-Gi ? Zou Ikadabuki (vlotstijl) kunnen ?

Verzonden reacties:

o
RE: Haagbeuk

Hoi Levon,

Dat hangt, denk ik, van de boom af. Ik heb begrepen dat alléén een cascade bij loofbomen erg moeilijk is omdat de takken die onderin groeien af gaan sterven. Voor de rest kan je alles maken wat goed lijkt voor de boom die je hebt. heb je een plaatje ?

René

o
RE: Haagbeuk

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    15/05/03 - 9:02

Ik kan wel even een foto maken, maar het ziet er vrij simpel uit. Een stam van ca. 30 cm met een redelijke wortelvoet, waar een aantal takken aan de bovenkant van zitten. Het lijkt een beetje op zo'n afrikaanse Baobab. Ik wil alle takken gaan verwijderen in juni en hopen dat de boom weer opnieuw takken gaat vormen. Ook heb ik er nog aangedacht de boom om te laten 'vallen' en alleen aan de zijkant nieuwe takken te vormen.

o
Beuk

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    15/05/03 - 11:52

Ik had even niet goed gekeken. Het is een Beuk en geen Haagbeuk. Als ik opnieuw wil beginnen met de takken, kan ik dan nu alle takken wegsnoeien of is dat dan einde Beuk ?

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network