JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
Buxus Sempervirens. Uitlopers op oud hout?

Verzonden door RhoSoft Holland (My Page) op
11/05/03 - 7:35

Hoi

Tijdens het slopen van de tuin van de buurman vond ik de volgende (reeds kaalgeknipte.....) stronk van een B. Sempervirens.

De wortelkluit is zeer compact (veel haarwortels) met enkele grotere wortels en is nauwelijks beschadigd tijdens het weghalen uit de tuin. Hoogte wortelkluit is slechts 8 cm, ik heb slechts enkele dikkere wortels moeten bijwerken.

Is er nog kans dat de Buxus uitloopt op het oude hout? Ik laat de stompjes voorlopig nog maar even zitten. De boom staat in een container met 'standaard' bonsai grond.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Verzonden reacties:

o
RE: Buxus Sempervirens. Uitlopers op oud hout?

Misschien is het handig als je de foto laat zien inplaats van het bekende kruisje :) . Buxus loopt vaak weer uit oud hout , dus daar hoef je je geen zorgen over te maken .

Mark

o

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    11/05/03 - 14:29

Hij had de verkeerde html codes gebruikt. Al had hij dat moeten zien bij de preview...

o

Waarschijnlijk heb ik zitten slapen bij het intypen.....;-)

ook de detail foto is weggevallen:

De wortels zijn zo compact gebleven omdat de boom op een pad groeide.. (hij had ooit nog eens echt geplant moeten worden.

o

Ik denk dat die boom wel weer gaat uitlopen. Buxus kun je bijna helemaal kaalknippen en dan loopt hij weer zeer goed uit op het oude hout.

o

Prachtig matriaal meneer Rhosoft.

Als ik zo vrij mag zijn om mijn visie te geven.

Zou ik die rechter stam omtoveren tot een prachtige Shari.
(de boom is te hoog zoals hij nu is)
Is wel een langdurig project voordat de boom weer vol in zijn loof zit,maarja dan heb je wel wat!!)

Veel sucses Patrick.

o

De boom lijkt groter dan hij is. De totale hoogte is ca 50 cm vanaf kluit tot top. De boom moet nog iets lager worden, maar in de top zit nog wat blad.

Ik zal wat virtuls maken van wat ik van plan ben

o

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    13/05/03 - 14:18

Hij lijkt inderdaad wel veel groter...

o

Je moet wel een lange adem hebben want buxus groeit heeeeel erg langzaam. Het is inderdaad een mooie stam met een mooi compacte kluit.

veel succes, René

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network