Keer terug naar het Bonsai forum
| Verzend een reactie
Meidoorn
| | |
Verzonden door jeanvalenge België (My Page) op 14/05/03 - 8:04
Beste lezers
Kan ik met een redelijke zekerheid van slagen, meidoorns na de bloei (witte bloempjes)uit het veld halen, penwortels er af halen en de stammen tot op een 60 cm hoogte brengen, die op de ingekorte stam nog blanddragende takken zullen houden.
Vervolgens zullen de bomen in goede aarde in mijn tuin geplaatst worden.
De stammen zijn 6 à 7 cm dik en 2 à 2,5 m hoog.
Het probleem is, ze moeten de eerst volgende maanden gerooid worden en het zou zonden zijn dat ze opgebrand zullen worden, de stammen zijn zeer mooi.
Graag een antwoord a.u.b. |
Verzonden reacties:
RE: Meidoorn
| | |
Ja hoor dat lukt wel. kies een bewolkte dag uit zoals vandaag,op een hete dag met veel zon moet je eigenlijk niet uitgraven. Als je de boom weer in de volle grond doet vermeng dan wat zand dorr de aarde. dit versnelt de vorming van haar wortels. Sucses Patrick. |
RE: Meidoorn
| | |
Hallo Patrick (Gajin) Hier de Jean terug. Vriendelijk bedankt voor Uw snelle reactie op mijn vraag. Ik heb al eens een meidoorn uitgedaan, maar in het goede seizoen(Feb), geen klein biertje, als je de boom kent weet je waarom. Ik stel vertrouwen in Uw advies en hoop dat het zal lukken zodat dit zware werk, denkelijk in Juni, niet voor niets is. Doe ik er goed aan bij het verplanten bewortelingspoeder te gebruiken ?. De groetjes van Jean |
|
|
|
|