JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
Meidoorn

Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
7/05/03 - 10:30

Wie heeft er ervaring met de Meidoorn als bonsai ? Hoe kom ik het beste aan materiaal hiervoor ?

Verzonden reacties:

o
RE: Meidoorn

Levon

Oude levende stompen van meidoorn is makkelijk te vinden bij oudere boerderijen. Werd vroeger veel gebruikt bij erf afscheidingen etc. (als je er eenmaal één uitgegeraven hebt weet je direct waarom......).

Jonge meidoorn is als zaailing altijd in de buurt van deze boerderijen te vinden.

Ik zal eerdaags even een fotootje posten van mijn meidoorn, gamaakt van een zaailing.

o

Hai Levon.

Ik heb wel wat ervaring met Meidoorn.
Ik heb er twee alle bij Urban-Yamadori.
Een staat nu ongeveer 4 jaar in de volle grond,maar de stam verdikking van deze boom schiet niet echt op.
Dat is een bevinding.
De tweede Heeft 4 jaar in een trainings pot gestaan en staat nu in zijn eerste echte bonsai schaal,en mag nu dan oficieel bonsai genoemd worden.
en als bobus bloeit zij ook voor het eerst dit jaar!!!
Ik probeer een foto te plaatsen maar op de een of andere manier lukt dat niet meer op dit forum sinds ik adobe foto shop op mijn compu heb?
maar ja je moet me maat geloven ze zier er goed uit.

Je kunt op een vrij snelle manier een mooie vertakking krijgen bij Meidoorns als je goed gericht snoeit.
Je moet altijd een knop extra rekenen als je een tak snoeit, omdat het gedeelte onder de snoei plek afsterft tot de eerste nieuwe knop.
Als je daar aan blijft denken lukt het wel.

Ze zijn zeer vat baar voor kwaaltjes,die van mij zijn al een paar keer goed ziek geweest.
Meeldauw,div luizen,ect,ect.
Ondanks dat deze boom soort zeer gevoelig is voor kwaaltjes is het wel een aanradertje om in de collectie te hebben.

Groetjes Patrick.

o

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    9/05/03 - 13:29

Waar zit Urban-Yamadori ?

o

Urban-Yamadory( wij hebben niet echt alpen en zo hier in holland,dus voorstad Yamadori.red.)

Deze twee bomen komen uit een stadspark,en stonden op de nominatie gesloopt te worden.

Vandaar.

Groetjes Patrick.

o

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    10/05/03 - 3:50

haha .... ach, ik vondt het wel een leuke naam voor een bedrijf. Ik kijk ook zo af en toe bij de kapvergunningen die zoetermeer afgeeft en ga in die buurt kijken of er nog wat leuks bij staat ;-)

o

meidoorn kun je afleggen of marcotteren.

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network