| Hai Levon. Ik heb wel wat ervaring met Meidoorn. Ik heb er twee alle bij Urban-Yamadori. Een staat nu ongeveer 4 jaar in de volle grond,maar de stam verdikking van deze boom schiet niet echt op. Dat is een bevinding. De tweede Heeft 4 jaar in een trainings pot gestaan en staat nu in zijn eerste echte bonsai schaal,en mag nu dan oficieel bonsai genoemd worden. en als bobus bloeit zij ook voor het eerst dit jaar!!! Ik probeer een foto te plaatsen maar op de een of andere manier lukt dat niet meer op dit forum sinds ik adobe foto shop op mijn compu heb? maar ja je moet me maat geloven ze zier er goed uit. Je kunt op een vrij snelle manier een mooie vertakking krijgen bij Meidoorns als je goed gericht snoeit. Je moet altijd een knop extra rekenen als je een tak snoeit, omdat het gedeelte onder de snoei plek afsterft tot de eerste nieuwe knop. Als je daar aan blijft denken lukt het wel. Ze zijn zeer vat baar voor kwaaltjes,die van mij zijn al een paar keer goed ziek geweest. Meeldauw,div luizen,ect,ect. Ondanks dat deze boom soort zeer gevoelig is voor kwaaltjes is het wel een aanradertje om in de collectie te hebben. Groetjes Patrick. |