JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
Help!

Verzonden door Leentjah Belgie (My Page) op
9/05/03 - 10:53

Ik heb dus een bonsai als geschenk gekregen! Ik vind het prachtige plantjes, maar heb er zelf nog nooit eentje gehad.
Ik ken dus ook totaal niets van bonsai (of planten in het algemeen)!! Ik ben dus op zoek naar alle mogelijke informatie over onderhoud, verzorging,... en ook over de soort van mijn boompje! Want ook hierover weet ik niets en er was ook geen enkele informatie bij het boompje. Ik kan enkel mijn boompje beschreven aangezien ik momenteel niet over de middelen beschik om foto's op het web te zetten: gladde (blinkend) bladeren, redelijk groot, spikkeltjes op de stam (en ook puntjes op de randen van de bladeren, niet afkomstig van bladluizen ofzo)
Hoe begin ik nu aan mijn bonsai?! Snoeien enzo?! Ik heb er echt geen idee van...
Ik heb echt hulp nodig!!
Groeten, Leen

Verzonden reacties:

o
RE: Help!

heb je er soms geen foto van

o

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    9/05/03 - 13:27

Kijk eens of je één van de veel bekende 'beginnersbonsai' heb : Ficus, Serissa, Ligustrum, Ulmus, Carmona, Ilex, Crassula. Een paar vallen al af door de gladde bladeren, maar wie weet ....

o

Oké, heb dus wat opgezocht en vermoed dat het een ficus is. Zou dat kunnen? De foto die erbij stond kwam sterk overeen met die van mij!

o

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    9/05/03 - 17:36

Kleine smalle licht groene gladde bladeren (Ficus Benjamina) of grotere smalle donker groene gladde bladeren (Ficus Retusa) ?

o

Na nog opzoekwerk ben ik weer sterk aan het twijfelen of het wel 'n ficus is. Heb weer 'n andere foto gezien met die naam en dat was toch wel heel wat anders... Ik heb nu wel enkele foto's op m'n pc gekregen van mijn boompje, maar hoe moet ik die hier nu plaatsen?! Vind het nergens...

o

Nergens?

a. In eerder berichten is diverse malen hier over gesproken. Bijv. op pagina 4 "plaatsen van foto's"
en bldz 2 onde "plaatjes".

b. Als je op de link, bovenaan elke pagina, "Information on Bonsai in the Netherlands" klikt krijg je een keuze, waarvan een leidt je tot de Forum pagina. Beetje omslachtig maar ik ga er vanuit dat IEDER nieuwe forum bezoeker daar op klikt in zijn eerste rondsnuffelen naar de instructies, regels en nader informatie over deze forum ;-)

...
Het is mogelijk om je eigen bonsai foto's te plaatsen op het forum website en ze te tonen in een bericht.
Bezoek de Forum pagina voor meer informatie http://www.thebonsaiguide.com/NG/

Brian
P.S. Toevoegen User profiles werkt momenteel niet. Ik ben er mee bezig.

Hier volgt een link die nuttig kan zijn: Forum pagina

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network