JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
metasequoia

Verzonden door ybonsai (My Page) op
31/05/03 - 17:40

hallo,
mijn neef heeft een metasequoia,en weet iemand hoe je die moet snoeien want dat weet hij niet en ik ook niet.

alvast bedankt

Verzonden reacties:

o
RE: metasequoia

Hoi,

Ik heb een metasequoia als bonsai. Je laat ieder jaar eerst de nieuwe scheuten zo lang worden dat ze zijtakjes gaan vormen. Laat die zijtakjes een beetje aangroeien en snoei dan het de tak net boven de vertakking af. Ik doe dit altijd alleen in de bovenste helft van de boom en laat de onderste takken groeien. Deze soort is een heel erge topgroeier en je moet altijd zorgen je de bovenkant van de boom harder aanpakt als de onderkant om de boel in evenwicht te houden. Haal steeds ongewenste nieuwe scheuten die op de stam en in de oksels van takken verschijnen weg. Je zult wel zien dat de boom die overal maakt. Later in het jaar zullen de takjes bruin kleuren en verschijnen er knoppen op. Als dat gebeurt kan je gaan terugsnoeien op die knoppen. Ook hier weer boven in de boom harder snoeien als onderin. Bedraden doe ik altijd in het voorjaar voordat de het nieuwe loof verschijnt. Let goed op, zo tegen de zomer gaat de boom ineens erg verdikken en moet je goed uitkijken dat het draad niet gaat ingroeien. Dit kan heel snel gaan. Let er ook op dat je de grond altijd vochtig houdt. Dit is de enige boom waarbij ik potgrond in het grondmengsel gebruik. Laat hem nooit uitdrogen want dan treedt direct taksterfte op !

veel succes met deze prachtige soort,

René

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network