JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
verkleuring akadama

Verzonden door etienne01 (My Page) op
1/06/03 - 6:23

Hoi,

Mijn celtis chinensis heeft een flinke tik gehad van de laatste vorst.
Nu word de akadama war hij in staat op de bovenzijde heel donker, bijna zwart. Het lijkt wel een olie achtig iets of zo. De grond is niet super nat maar ondanks de "hitte" van nu wordt de akadama niet droog.
Ik denk dat het ook kan komen omdat er door schade minder stromen zijn dus niet al het vocht wordt opgenomen, maar dan zou de aarde toch door de warmte moeten gaan uitdrogen.
Ik kan zelf geen ongedierte vinden maar is er een ziekte/plaag die een olie achtige laag produceert/achter laat?

Groet,
Etienne.

Verzonden reacties:

o
RE: verkleuring akadama

Hoi Etienne,

Ik heb hetzelfde laagje (zwart en olieachtig) op een mengsel van potgrond en zand. Het zijn bij mij maar een paar plekken in een grote schaal. Ik dacht dat het uitwerpsel van vogels was, maar zeker ben ik er niet van.

Herman

o

Volgens mij is dit het begin van mos vorming en of levermos.
Groeit je Celtis verder gewoon normaal of is de boom nog steeds aan het kwakkelen Etienne?
Waarschijnlijk staat je boom op een beschutte plek klopt dat?
Volgens mij kan het niet echt kwaad.
Ik heb dit bij mijn bomen ook wel eens gehad,er is verder nix engs gebeurd met deze bomen
SO DON'T WORRY!!

Groetjes Patrick.

o

De boom heeft nu een soort van groei stop. Wat er is uitgelopen is mooi groen en ziet er goed uit.
Hij staat inderdaad beschut dus het zou inderdaad wel eens het begin van (lever)mos vorming kunnen zijn ja.

In ieder geval bedankt.

Groet,
Etienne.

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network