JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
Traag met uitlopen

Verzonden door Urikawa (My Page) op
17/06/03 - 7:03

Sommige loofbomen uit mijn collectie zijn heel erg traag met het uitlopen. Pas sinds een week is er iets van groen te zien. Vorig jaar was dit niet. Beukjes en acers die ik in de volle grond heb staan staan al lang in het blad.
Wat doe ik fout?

Verzonden reacties:

o
RE: Traag met uitlopen

Waarschijnlijk doe je niets verkeerd. In het voorjaar is het een periode vrij warm geweest. De meeste bomen zijn toen actief geworden. Kort daarna volgde nog een korte periode met vorst. De nieuwe uitloop is toen afgestorven en de sapstroom is weer vertraagd. De meeste bomen hebben een lange tijd nodig om weer 'terug te komen'. Bij mij zijn veel bomen 'kapot'gegaan.

o

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb nog nooit zoveel bonsaibomen dood gehad en er zijn nog steeds bomen niet uitgelopen,terwijl het floeem en cambium nog leven. Afwachten maar en niet te snel de moed opgeven. Alhoewel sommige bomen na het uitlopen toch nog dood gingen.
Bert

o

Welkom to the club......zou ik zeggen bij mij is het nie anders..veel loofbomen hebben nog geen 50 % aan loof als voorgaande jaren..maar schijnen wel gezond te zijn,heel apart..ik wacht ook gewoon af!!!!wat moet je anders???

o

Ook ik heb zo'n beuk staan. Ik dacht echt dat hij dood was, maar uiteindelijk is hij toch uitgelopen. Nu heeft hij nog steeds veel kleiner blad dan mijn andere beuk.
Maar goed: ik ben al blij dat hij het nog doet.

o

Ook ik zie dit verschijnsel bij een paar van mijn bomen. Pas op dat er geen wortelrot ontstaat. Dus let goed op met watergeven.

o

Ik heb een cedrus die ook zo iets heeft, Alle naalden eraf. De takken zijn dood maar de stam lijkt nog leven te hebben. Weet niet of dit nog iets wordt. Ik wacht nog even maar dan is het helaas in de groenbak.

Etienne

o

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    26/06/03 - 14:21

Ik kan maar weinig toevoegen over mijn bonsai deze winter/lente behalve, HUIL HUIL .....

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network