JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
acer palmatum

Verzonden door ludo87 belgie (My Page) op
7/06/03 - 7:12

hey
ik weer een prachtige aanwinst gekocht een acer palmatum deze trekt er bijna op alleen dan met rode blaadjes alleen ik weet praktichs niets over deze plant
dus alles praktische informatie en tips is zeer welkom
groeten ludo

Verzonden reacties:

o
RE: acer palmatum

Beste Ludo,

De vraag is erg algemeen. Over acers is net als iedere soort ontzettend veel te vertellen.
Je kunt beter een specieke vraag stellen (Wanneer kan ik snoeien bijvoorbeeld).
Een goed bonsaiboek is een goede investering om de meeste antwoorden zelf te vinden.

Herman

o

ik zou meer willen weten hoe je moet snoeien de plant verzorgen gewoon de algemene regels voor de plant in leven te houden
groeten ludo

o

Bij de site van Levon vond ik een overzichtelijke beschijving van de algemene verzorging van acers.

Hier volgt een link die nuttig kan zijn: Levon Bonsai

o

heb jij mss ook een site of een acer (bonsai)
groeten ludo

o

Ik ken geen speciale site over acers als bonsai.
Daarom zelf maar even 'acer bonsai' ingetypt bij google. Eeerste hit is die van Levon en tweede die van Omiya/Alkmaar.
De rst moet je zelf eens doorspitten, mogelijk dat via afbeeldingen of de exacte latijnse naam Acer palmatum 'Atropurpureum' je meer vindt.
Succes.

Hier volgt een link die nuttig kan zijn: Omiya

o

dus aan mijn bonsai staan er lange twijgen maar alleen vanboven bladeren een een beetje in het midden oe kant ik dan bladeren ontwikkelen aan de onderkant van de twijgen ik zou graag een gevulde kruin ontwikkelen $
groetjes ludo

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network