JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
bladluizen

Verzonden door eric_le 2250 be (My Page) op
6/06/03 - 14:53

bladluizen wie heeft er geen last van?
een goeie tip.
Diverse soorten bladluizen komen voor. Ze zuigen sap uit bladeren en scheuten en veroorzaken het krullen van de bladeren. Plakkerige bladeren t.g.v. honingdauw volgen op een aantasting.

Op stikstofrijke gronden is er meer schade van bladluizen dan op arme gronden. Oorwormen kunnen heel veel bladluizen opruimen. Om de oorwormenpopulatie te vergroten kan je vanaf mei allerlei schuilplaatsen aanbrengen in bomen en struiken. Zwarte en onderaan geperforeerde plastic zakjes gevuld met stro of houtsnippers zijn zeer geschikt als nestplaats voor oorwormen. Ook horizontaal hangende bosjes riet- en bamboestengels van ca 25 cm lang geven een goede schuilplaats aan oorwormen, gaasvliegen en lieveheersbeestjes.

Verzonden reacties:

o
RE: bladluizen

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    7/06/03 - 9:44

Bedankt voor de tip. Ik had vorige week ineens voor het eerst last van luizen. Van die groene platte ovale dingen. Ik heb er de plantenspuit op gezet en de meeste weggespoten, een aantal met de hand verwijderde en daarna met Decis besproeid. Volgende dag : een kerkhof met luizen op m'n akadama :-) Maar wat kan dat snel gaan zeg. Zo zie je niks en zo hebben ze je bonsai te pakken ...

o

Kom ik ff mooi weg!!!!

Ik heb net een nieuw tuin hek geplaatst,grote rieten schermen van 2bij2 Meter maal 8 dus genoeg ruimte voor een mooie oorkruipers kolonie.

Groetjes Patrick.

o

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    10/06/03 - 13:07

En nu maar hopen dat ze bij een storm niet omwaaien ..... dan worden het oorvliegers :-)

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network