JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
acer palmatum plotselinge tak sterfte!

Verzonden door henk_Jan (My Page) op
13/06/03 - 15:06

ik heb een vraag bij mij in de tuin heb ik een acer gewoon in de volle grond staan. nou werd deze week opeens een tak helemaal kaal. ik op onderzoek uit en nou bleek dat van die tak de schors er helemaal van af was. het was niet wegekrabt maar afgestorven heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? het gaat om de Acer palmatum ( de soort zelf) ik dacht zelf altijd dat dit juist de sterkste van de palmatums was. ik heb ook een 'Atropurpureum Distichum'
en die heeft nergens last van.

Verzonden reacties:

o
RE: acer palmatum plotselinge tak sterfte!

Beste Hank-Jan,

Taksterfte is een niet onbekend probleem bij Acers. Zowel de normale palmatum als de cultivars hebben er last van.

Remedie: Tak grondig wegsnoeien. Geen snoeisel onder aan de boom laten liggen en werken met schoon gereedschap. Ga dus niet van boom naar boom met vervuild gereedschap. Als je moet snoeien, doe dat dan als er goed de groeui in de boom zit. De wond dichtmaken met wondpasta. De boom goed in de gaten houden.

Met vriendelijke groet,

Carol Bastings

o

Henk, ik denk dat je plant last heeft van schildluis.
Deze beestjes zitten tegen de schors aangedrukt en zuigen de vitale sappen uit de plant, na een tijdje gaat de schors verdrogen en sterven er hele delen van de plant af.
Kijk goed of je zwarte knobbeltjes op de plant vinden kunt!

o

mensen bedankt voor de informatie!

o

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    26/06/03 - 14:23

Ik heb zelf ook veel last gehad van diverse ongedierte deze lente .... Luizen, meeldauw en rode spint :-(

o

ik heb tot nu toe nog geen ongedierte kunnen ontdekken ik denk dat het een virus of iets dergelijks is maar zo te zien redt hij het wel.

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network