| Henry, Ik wilde even reageren op jouw "Kopen over internet durf ik niet". Ik begrijp de zorg maar als je van een gerenomeerd bedrijf besteld die een vaste fysiek adres heeft die op de website staat, en ook een fysieke winkel heeft, en k.v.k. geregistreerd zijn dan kan er weinig mis gaan. Een bedrijf in Nederland die ik goed ken en in mijn ervaring (zie hieronder) betrouwbaar is is Omiya Bonsai in Alkmaar. www.omiya.nl Ze zitten sinds 1998 op Internet en sinds die tijd ook met een online winkel waarin je een ruim keuze aan gereedschap heb. De eigenaresse is Mariline Limbertie, en mijn ervaring is dat Omiya een betrouwbare bedrijf is die bij )zeldzame) 'problemen' een oplossing zoekt. Dat wil niet zeggen dat je niet bij een bonsai winkel moet gaan kijken, want dat vind ik altijd leuke ervaringen. Je doet inspiratie op en kan je vragen bespreken enz. Ik was meestal duurder uit bij een bonsai winkel. Niet vanwege de prijzen op individuele items, maar omdat ik altijd een of meer onweerstaanbare wees-bomen zag die riepen dat ze met mij mee wilden gaan. En vaak een handige gereedschap of .. of ... je kent het wel. Brian P.S. Ik ben niet onpartijdig. Ik ben verantwoordelijk voor het ontwerpen en onderhoud van o.a. de Omiya Bonsai website. Daarom weet ik uit personelijk ervaring dat je daar met vertouwen zaken mee kan doen. |