JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
acer

Verzonden door ludo87 8510 (My Page) op
20/07/03 - 13:09

ik heb vandaag twijgen afgeknipt bij een kennis van een acer palmatum een rode en een groene ik heb deze direct in het weter gestopt maar wanneer zal er beworteling plaatsvinden ???
groeten ludo

Verzonden reacties:

o
RE: acer

het stekken van acer palmatum blijft bij mij een hekel punt: ben er de voorbije jaren nooit in geslaagd om er een boompje uit voort te brengen .... deels door onvoldoende opvolging ... deels misschien door onkunde.

Als ik me goed herinner had Gajin in de winter enkele takken in water gezet en die bleken te wortelen ... Is daar nog wat van geworden?

o

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    22/07/03 - 14:26

Je kan natuurlijk ook nog zaaien :-) M'n Acer zaailingen zijn nu ca. 25 cm. en de Cempestre zelfs nog iets groter. Die groeien echt hard...

o

Hallo , de meeste azers worden geent, behalve de gewone azer palmatum ,die wordt gezaaid en doen dan dienst als onderstam , voor alle kleuren en vormen. Gr .Leen

o

24/07/03 - 5:38

Wat is hier de reden van Leen ? Groeien ze dan gewoon beter of zo ? De meeste die ik heb gezaaid zijn Acer Pal. , maar ik heb ook Acer Cempestre en Ginalla.

o

De rede hiervoor is dat de meesten soorten heel slecht of langzaam groeien , die twee die jij noemt zijn precies de makkelijkste groeiers de campreste ziet je overal in hagen en worden dus ook zo geknipt. Leen.

o

25/07/03 - 12:55

Heb ik weer ff mazzel :-)

o

Hoi allen
zelf doe ik meerdere soorten Acer opkweken uit zaad, het mag dan wat allemaal wat langer duren (wat is een jaar met bonsai?) maar ik vind de resultaten mooier. Vooral de wortelvoet is makkelijker tot een goed resultaat te brengen (gebruik de truck met de tegel en het gat.) Het resultaat wil wel verschillen per soort.

o

Ludo,

Zover mij bekend lukt het stekken in water bij de acer palmatum nooit. Stek deze planten in een medium van cocopeat of gezeefde turf met de helft grof rivierzand. Daarna is het nodig de pot onder plastic te plaatsen niet in de zon, maar wel warm ca 22-25 graden, terwijl je regelmatig een uurtje moet luchten. Na een week of zes heb je bewortelde stekken, doch dit geldt niet voor een heleboel cultivars, het slagingspercentage licht daar heel laag.Even voor alle duidelijkheid dit gaat alleen over de ACER PALMATUM.

Arie

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network