JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
walnoot wilt niet verder

Verzonden door etienne01 (My Page) op
14/08/03 - 5:42

Hallo,
Eind april heb ik een walnoot in de grond gestopt die al zeer snel uit kwam. Eind mei heb ik deze in een grotere pot gezet en naar buiten gedaan. Vanaf dat hij naar buiten is gegaan gaat hij de hoogte niet meer in. Hij is nu ongeveer 20cm hoog en heeft drie zij-takken. In de top zit nog wel iets wat lijkt op een uit/doorschieter maar dat zit er al heel lang en er gebeurd niets. Wat heeft de walnoot graag?, zon of schaduw, nat/droog?. Ik heb m nu nog, net als tijdens het zaaien, in gewone potgrond staan.
Wie kan me er wat over vertellen.

Groet,
Etienne.

Verzonden reacties:

o
RE: walnoot wilt niet verder

een boom die net uit zaad is gropeit eerst niet verder dan 18 cm tot 20 cm zowat en dan moet je wachten toto volgend jaar toto ie een verhouten stam krijgt.

vriendelijke groeten
yannick

//\\//\\sslz

o

Ik denk/hoop inderdaad dat ie volgend jaar weer gewoon verder groeit. Ik heb zelf 2 walnoot zaailingen van dit voorjaar in de volle grond staan. Nadat ik de penwortel had verwijderd stond de groei stil en lieten ze allebij hun blad vallen. Nu ongeveer anderhalve maand geleden liepen ze ineens weer uit. Ik heb er ook een binnen opgekweekt (in een pot met een diametet van ± 20cm) en die heeft zijn blad niet laten vallen (wel de penwortel verwijderd en toen het wat warmer werd (in pot) buiten gezet bij zn vriendjes. Op dit moment zit er geen verschil meer in deze 3 zaailingen. Ben benieuwd wat er volgend voorjaar gebeurt! Succes ermee!

o

Is het niet vroeg om bij zaailingen meteen de wortelpen te verwijderen?
Het lijkt mij dat hij sneller groeit met die pen en deze pas later te gaan verwijderen.

Groet,
Etienne

o

Ik heb bij alle drie de penwortel verwijderd toen de boompjes ± 20 cm hoog waren. De twee die in de volle grond staan hebben hun blad laten vallen, maar dat is nu allemaal weer terug. Als ik de reactie van Yannick lees zitten ze qua groei nog gewoon op schema. Mijn bedoeling achter het verwijderen van de penwortel was overigens de groei af te remmen. Het ligt er maar aan wat voor een plannen je met je zaailingen hebt denk ik.

o

hallo
met welke stijl ga je deze walnoot behandelen
greets ludo

o

Dat weet ik nog (steeds) niet. Het is nu een beetje een rare spriet met drie zij-takken. Ben er nog niet achter wat de (on)mogelijkheden van de walnoot zijn.
Iemand ideeen?

Etienne.

o

Ik ben van plan gewoon een miniatuur uitvoering (± 50cm) van zijn grote broers te maken. Zonder 'm in bochten en figuren te wringen. Ik vind een bonsai overigens persoonlijk het mooiste als het een kleine uitvoering is van een groot exemplaar.

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network