Keer terug naar het Bonsai forum
| Verzend een reactie
problemen
| | |
Verzonden door tommy_T 9000 (My Page) op 26/08/03 - 6:32
help,
mijn beuk krijgt allemaal bruine bladeren, nieuwe blaadjes beginnen ook te verdrogen. sommige blaadjes vallen zelfs af terwijl er vorig jaar niet 1 blad is afgevallen gedurende de hele winter.beestjes of schimmel vindt ik nergens. ik vrees een beetje voor wortelrot. kan dit de oorzaak zijn? en kan ik hem nog redden en hoe? aub snel antwoorden |
Verzonden reacties:
RE: problemen
| | |
| Ik heb hetzelfde probleem en hoop dat het aan het warme weer ligt. Ook de bomen in het bos hebben deze verschijnselen. Groet, Bert |
| | |
| Heb ook een probleem met 1 van m'n beuken ... ziet er nu ongeveer zo uit:
en de bladeren worden alsmaar bruiner ... gewoon de winter afwachten of actie ondernemen? J. |
| | |
| Ik heb precies hetzelfde. Die van mij is een zaailing van een rode beuk van dit voorjaar en al het (mooie glimmende) blad is dor. Er zat nog een dikke knop in de top en een paar dagen nadat deze een week of 3 geleden is opengebarstten waren ook deze blaadjes verdord.... ik hoop maar dat het allemaal nog goed komt. Extra bescherming voor de wintermaanden is geen slecht idee denk ik.. |
| | |
Niets aan de hand... Ben dit weekend naar Ginkgo Bonsai geweest, en al zijn beuken stonden zo (behalve een 5tal die compleet in de schaduw staan) Het is dus gewoon een vroege herfst... |
| | |
| ja de mijne is net zoals op de foto. mischien vroege herfst maar dan nog vindt ik het niet normaal dat de blaadjes afvallen. gebeurt dit bij jullie ook? |
| | |
Het is net de "echte" natuur, in augustus zag je van de "grote jongens" het blad al naar beneden dwarelen. Weinig te drinken dus om te sparen gaan ze blad afstoten. Bonsai kan je water geven maar blijkbaar "voelen" ze dat het anders is dan normaal (wat is normaal). Mijn Acer is aan een kant al herfst rood. Het blad zal zo ook wel gaan. Etienne. |
|
|
|
|