Keer terug naar het Bonsai forum
| Verzend een reactie
dikke wortel (stam)
| | |
Verzonden door Henryvanh (My Page) op 14/08/03 - 8:52
Hallo,
ik ben momenteel bezig met wat probreersels (is dit nederlands?), maar als ik naar bonsai bomen kijken is de stam en de wortelvoet altijd dik.
Hoe kan ik op een snellere manier een dikkere stam of wortelvoet krijgen. Er zullen wel technieken voor zijn, maar kon ze niet vinden op dit forum of op de verschillende bonsai sites.
met Dank
Henry |
Verzonden reacties:
RE: dikke wortel (stam)
| | |
| door uw boom enkele jaartjes in de volle grond te zetten. groet Eric |
| | |
| Boom enkele jaren in de volle grond. Tegeltje onder de wortels voor de spreiding. Sommige soorten (Esdoorns, Taxus)reageren ook op turfstrooisel rond de stam. |
| | |
als je bv een dikke wortel voet wilt hebben , dan kan je een boom bv enten op de plaats in het midden waar de dikke entknobbel is . vriendelijke groeten yannick |
RE: dikke wortel
| | |
| sorry bedoel macoteren foutje. |
| | |
| Een goede techniek om op relatief korte tijd een boompje te hebben met dikke stam en wortelvoet is te vertrekken van een boom die al enkele jaartjes oud is. Ga eens naar het lokale tuincentrum. Dikwijls vindt je daar goed materiaal om mee te starten. Kijk ook eens of ze in dat tuincentrum geen groenafvalhoop hebben. Dikwijls liggen daar boompjes tussen die onverkoopbaar zijn omdat ze niet mooi recht omhoog groeien. Deze zijn dan weer uiterst geschikt voor bonsai. In de meeste boeken over bonsai staan wel beschrijvingen over hoe je van zo'n oudere boom een knappe bonsai kan maken. Meestal moet je dan de boom 'uittoppen' en van een van de zijtakken een nieuwe top maken. Succes |
|
|
|
|