Keer terug naar het Bonsai forum
| Verzend een reactie
Pinus Parviflora
| | |
Verzonden door Pansighar (My Page) op 5/08/03 - 14:20
Help !
de naalden van de onderste tak van mijn pinus parviflora worden bruin !
Ik heb me gehouden aan de verzorgingstips van David Prescott in zijn Bonsai handboek. Echter... de tips die Harry Tomlinson in zijn boek geeft zijn totaal het tegenovergestelde.
De een heeft het over elke dag bewateren, terwijl de ander juist gematigd / sporadisch water geeft.
Wat is nu de juiste wijze?
En... kan de boom alsnog naalden vormen op takken waarvan de naalden al bruin zijn geworden ?
|
Verzonden reacties:
RE: Pinus Parviflora
| | |
- Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
6/08/03 - 13:50
| Helaas heb ik dat ook twee keer gehad, met helaas einde oefening bonsai :-( Maar dat wil niet automatisch zeggen dat dit bij jouw ook gebeurd. Met dit weer kan het geen kwaad gewoon elke dag water te geven. Bij gematigd zomer weer zo'n 5 a 6 keer per week, maar dat hangt natuurlijk ook af van de grote van de schaal. |
| | |
| Ik hoop niet dat het einde oefening is. Tiz een 60 cm hoge boom (zaailing) en echt alleen de onderste tak geeft problemen. De rest van de naaldtoeven staan er prima groen bij ! |
| | |
- Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
9/08/03 - 11:27
| Dan zou ik me niet te veel zorgen maken. Dat komt vast weer goed. |
| | |
| Hallo, Het gebeurt wel meer dat een tak afsterft. Dit kan komen doordat je:-1) de de wortel bij het verpotten die juist deze tak voorzag van voeding, heb weggehaald.-2) Er onvoldoende licht bij de tak kon komen (boom regelmatig draaien)-3) De verhoudingen tussen takken stam en/of wortelkluit niet meer kloppen. Als er takken afsterven zijn het nagenoeg altijd de laagste en is dit toch meestal zon tekort Arie |
| | |
hij staat midden in de zon en wordt elke week gedraaid. het is inderdaad de laagste tak. Nee hij is niet verpot, dus dat kan het niet zijn. |
|
|
|
|