Keer terug naar het Bonsai forum
| Verzend een reactie
Acer palmatum atropurpureum met dorre punten?
| | |
Verzonden door Karen808 (My Page) op 18/08/03 - 14:41
| Ik heb een kleine Acer palmatum atropurpureum, die opeens op al zijn bladeren dorre punten krijgt waarna steeds verder het blad verdroogt. Ik geef 'm wel dagelijks water. Waar kan dit aan liggen? Als ik de dorre bladeren eraf knip, gaat hij enthousiast nieuwe bladeren maken, maar na een tijdje verdrogen die ook weer... help? |
Verzonden reacties:
RE: Acer palmatum atropurpureum met dorre punten?
| | |
| Ik heb precies t zelfde probleem het schijnt door de warmte te komen iemand zei dat alle bomen buiten bladeren laten vallen en ze vervolgens weer terug groeien en weer laten vallen.Ik heb het boompje tijdelijk binnen gezet op een plek met gematigd licht en een constante temp het lijkt erop alsof hij weer vooruit gaat ik ga hem binnenkort weer buiten zetten. |
RE: Acer palmatum atropurpureum met dorre punten?
| | |
Ik heb het zelfde probleem bij mijn acers. Ze hebben slechts omstreeks 1600uur 1 à 2uur zon en krijgen indien nodig, voldoende water en mest. Ik denk dat dit probleem het gevolg is van de langdurige droge en verschroeiende hitte die wij gekend hebben. Ik vindt het nogal laat om nu nog bladsnoei toe te passen, daarom laat ik alles op zijn beloop en ben er gerust in dat de bomen volgend jaar terug O.K. zullen zijn. Iemand een andere mening ?. Jean |
|
|
|
|