Keer terug naar het Bonsai forum
| Verzend een reactie
Wie weet wat dit is?
| | |
Verzonden door KirstenR (My Page) op 17/08/03 - 15:39
Ik heb dit boompje gekregen van mijn vriend maar ik weet niet wat voor soort het is. Wie kan mij dit vertellen?
Groeten,
Kirsten |
Verzonden reacties:
RE: Wie weet wat dit is?
| | |
- Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
17/08/03 - 16:13
| Heb je een close up van het blad ? |
| | |
| Nee, maar ze zijn ovaal en glad (dus niet gekarteld). Er komen ook hele kleine witte bloemetjes in, twee aan een steeltje. |
| | |
| Aan de plaatsing van het blad in de tweede kromming zou ik zeggen dat het Carmona is, jammer dat de scherpte ondanks de goede camera net achter de boom is. |
| | |
| Hoi Harry, Ik heb even een foto van een Carmona erbij gezocht en het is hem inderdaad! Hardstikke bedankt!! Groeten, Kirsten |
| | |
Ik heb er 6 jaar geleden een gekregen. Hij staat bij mij het gehele jaar binnen achter het raam aan de noordzijde. Ik ben er achter dat als je m bijna (dus niet helemaal) laat uitdrogen en m dan water geeft er een "explosie" van witte bloemen(tjes) komt. Bij mij bloeit hij het hele jaar door. Een dankbaar boompje. Groet, Etienne. |
| | |
| Hallo Etienne, Ik heb hem nog niet zo heel lang, misschien twee maanden nou. Ik heb hem van mijn vriend gekregen samen met een Zelkova. Hij heeft tot op heden steeds bloemetjes gehad, nooit zo heel veel maar hij is nooit bloemloos eigenlijk. Nu schijnt dat bij bloeiende planten toch het geval te zijn. Als ze zonder bloemen staan dan schijn je ze een tijdje te moeten verwaarlozen (dus weinig water geven) en dan schieten ze weer vol. Maar in ieder geval bedankt voor de tip, misschien kan je een fotootje van die van jou laten zien? Groeten, Kirsten |
| | |
| Helaas Kirsten, die foto's zijn nog altijd een probleem bij mij. Ben druk bezig om te oefenen om het juiste formaat te krijgen. Zodra dat lukt zal ik m eens opsturen. Groet, Etienne. |
|
|
|
|