JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
Omslag Bonsai Magazine

Verzonden door Aaltje geld/netherl (My Page) op
9/09/03 - 3:00

Is het jullie opgevallen? De Tamarix op de omslag van het bonsai magazine is dezelfde Tamarix als in het boek Bonsai van Tomlinson (pag 106). Jammer dat in het magazine de leeftijd niet wordt vermeld.

Groetjes,

Edith

Verzonden reacties:

o
RE: Omslag Bonsai Magazine

• Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
    9/09/03 - 13:25

Ik kan het helaas niet zien. Ik heb m'n boeken ingepakt, vanwege m'n verhuizing.

o

Hallo Edith,

Bij mij bladzijde 160
Andere uitgave ?, maar wel mooi he!

Groet van Erix

o

tweede druk, dus dat zou best kunnen. Wel raar dat ze bij een andere druk de indeling omgooien... Hij is inderdaad zeker mooi en ik ben om. Ga er ook 1 toevoegen aan mijn (snel groeiende) collectie.

groetjes!

o

Edith,

Knap dat je dat opgemerkt hebt ! Hij is weinig veranderd in al die jaren...

gr. René

o

Het zijn inderdaad verschillende uitgaven. Er is de grote uitvoering 'bonsai' en de kleine ''bonsai handboek' van Tomlinson. Bijna geen inhoudelijk verschil, alleen de hoofdstuk volgorde wijkt af. In de grote staat de Tamarix op 160 en de kleine op 106.
Zie eventueel de BBB (BonsaiboekBespreking) op mijn kleine website-je.

Herman

Hier volgt een link die nuttig kan zijn: Herman's Bonsai

o

Ik heb me vandaag geaboneerd op Bonsai magazine, via internet. Krijg ik de uitgave van september-oktober dan nog of moet ik nog wachten tot november? Weet niet of ik zoveel geduld heb!

o

Als je die van september ook nog wilt hebben moet je ze even bellen. Je hoeft dan alleen de extra verzendkosten te betalen en je abonnement gaat dan feitelijk met terugwerkende kracht in. Heb ik toentertijd ook zo gedaan.

Veel leesplezier!

o

Die Tamarix is van Hotsumi Terakawa.

Groetjes

C. Yeh

o

Christiaan,

Weet jij ook of de Tamarix eigendom was van Hotsumi in 1990 toen (vermoedelijk) de foto voor de HT-boek werdt genomen? Hotsumi's naam staat wel achterin die boek met 'dank' dus het zou kunnen.
Of was die van Harry en later overgedraden aan Hotsumi?

Brian

o

Beste Brain,

Die boom was al van Hostumi. Het foto boek van Harly Tomlinson bestaat uit een collectie foto's van verschillende bonsai beoefenaars.

Christiaan Yeh

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network