JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
Meeldauw, knoflook en rotsbeplanting!!??

Verzonden door Mister_Harley (My Page) op
17/09/03 - 5:26

Hallo!

Ik hoorde laatst bij een tuincentrum dat je meeldauw kan bestrijden met knoflook...vanwege het zwavel wat erin zit. Een knoflook uitpersen boven een bakje met water, even laten intrekken, zeven, en over de aarde gieten. Klopt dit? En zo ja...nou ja dan is het een tip!

En nog een vraag: hoe bereik je een boom op rots? Kan je dan gewoon een boompje met veel wortels uitkiezen, en die op een steen zetten, en zorgen dat de wortels in de grond komen? Ik zag op deze site ook een beukje met hele hoge wortels (hij stond in feite op zijn wortels) hoe doe je dat? Alvast bedankt!

Gr. Roger

Verzonden reacties:

o
RE: Meeldauw, knoflook en rotsbeplanting!!??

Ik heb eens in een boek gezien hoe een wortel over rots gemaakt werd. Ze deden dit stap voor stap. Het is te zeggen je zorgt dat de wortels van je boompje bij het oppotten goed rond de steen zitten en je plant het geheel zo in de grond(eventueel kan je ze er zelfs rondbinden). Zo ga je de steen jaar na jaar steeds wat hoger in de grond planten zodat de wortels telkens langer worden omdat hun voedsel zich steeds lager bevindt. Heb het zelf nog nooit geprobeerd, dus bekijk het best eerst nog eens uitgebreid in een boek.

Groeten
Willem

o

Als je toch knoflook over hebt kun je het proberen. Goedkoper en makkelijker is gewoon spuitzwavel kopen in het tuincentrum.

Boom op rots heb ik niet geprobeerd. Wel moet er een soort holte gemaakt worden waar de grond in kan. Dat kan door oa boren/uithollen of door een muurtje te kleien.

Boom over rots is weer wat anders. Dan groeien de wortles over de rots heen naar de grond in de schaal.

Herman

o

Kap nou jongens met dat knoflook. Koop nou gewoon een medicijn van Bayer bij een tuincentum. Dat werkt en stinkt niet (een klein beetje dan). Je heb zoveel medicijn (ook om prefentief te gebruiken) dat geen teentje knoflook daar tegen op kan.

Ron van Loenhout

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network