JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
Verpotten in najaar

Verzonden door Ron_S (My Page) op
10/09/03 - 5:58

We hebben het gelezen (of niet natuurlijk) dat we bepaalde soorten naaldbomen ook in het nazomer kunnen verpotten. Dit omdat naaldbomen een zgn 2e groei kennen in het najaar. Zijn er mensen die dit ook daadwerkelijk gedaan hebben ?

Achtergrond: ik heb een picea die nodig nieuwe aarde krijgen maar ik kon hem niet in het afgelopen voorjaar verpotten omdat ik hem flink gesnoeid heb (en bij picea is de grondregel dat je de boom stap-voor-stap moet bewerken, dus nooit flinke snoeibeurt en wortelsnoei tegelijk bijvoorbeeld)

Daarnaast heb ik ook nog een juniperus die ook verpot kan worden.

Verzonden reacties:

o
RE: Verpotten in najaar

Picea uitsluitend in het vroege voorjaar (eind feb) verpotten. Pinussen kan midden september, al is de kans op uitval groter dan in het april/mei. Nazorg is hier heel belangrijk.
Juniperus kun je zonder problemen verpotten mits je zorgt voor een goede winterberging

o
RE: Verpotten in najaar

Urikawa,
Dank je. Wat bedoel je precies met "een goede winterberging" ? Moet ik hem warm houden, droog houden, of wat ? Is een plastic poncho, of een dak boven het hoofd voldoende, of ?

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network