Keer terug naar het Bonsai forum
| Verzend een reactie
tuin op het noorden
| | |
Verzonden door jansys Breda (Ned.) (jansys@wanadoo.nl) op 21/09/03 - 10:01
Hallo,
Ik heb een kleine tuin op het noorden, waar de planten van mei t/m september zon kunnen krijgen. Er is wel voldoende licht en de tuin ligt beschut.
Is deze plek geschikt om bonsais te houden?
Graag jullie reactie.
De groeten van Jan |
Verzonden reacties:
RE: tuin op het noorden
| | |
| Lijkt mij wel. Die van mij ligt ook op het noorden. Achterin de tuin komt wel zon dus als ik wil kan ik ze verplaatsen naar de zon. Als het heel erg warm is gaan ze naar voren waar ze lekker in de schaduw staan. In de winter wat meer op letten bij een noord/oosten wind want dan staan ze er vaak vol in. Ik scherm ze dan af met bubbeltjes plastic. Etienne. |
| | |
Ja hoor, geen probleem. Het is wel zo dat elke boom andere behoeftes heeft. Maar dat betekend niet datze het niet goed doen. Kijk.... als je een jeneverbes bijvoorbeeld veel zon krijgt, dan gaat deze lichter van kleur worden maar groeit hij weer harder. Als je 'm veel schaduw zou geven, dan groeit tie minder. Maar krijgt dan weer een mooiere kleur en wordt het loof wat dichter. Dus het kan wel.... Sucses Ron van Loenhout |
| | |
- Verzonden door Levon -Zoetermeer- 8 (My Page) op
27/09/03 - 16:22
| Lijkt me geen probleem... |
| | |
heb ik ook.geen probleem.was juist lekker van de zomer, werd het niet te heet. Robertine |
|
|
|
|