JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
'Rotscreatie'?? Bloeiende bonsai??

Verzonden door Mister_Harley (My Page) op
25/09/03 - 15:07

Hey,

ik had beloofd mijn "rotscreatie" te laten zien. Zie hier. Het is mijn eerste rotscreatie.Het is niet helemaal zoals het hoort maar ach...het ziet er wel leuk uit. Ook heb ik nog een foto van de andere rozemarijn in bloei. Suggesties reacties?

Heeft er iemand foto's van eigen rotscreaties?
ow ja, en wie heeft er ervaring met bloeiende bonsai? >foto's
Roger

Verzonden reacties:

o
RE: 'Rotscreatie'?? Bloeiende bonsai??

Ik weet het niet. Het is niet wat ik ken uit de boeken. Het is de eerste die je gemaakt hebt dus kan je ook niet meteen alles verwachten. Goed dat je het probeerd, ik heb me er nog nooit aan gewaagd.
Succes.

Etienne.

o

Hoi Roger,

Lekker bezig zeg!.
Ik vind de 'rotsen' niet erg bij elkaar passen. De platte hoort niet bij de ronde in het landschap. Ieder apart zou wel kunnen.
zoveel een schaal vind ik ook niet zo mooi, zeker nu het groen niet zo veel is.
Bij het maken van een rotslandschap zie vaker dat de stenen aan elkaar worden gelijmd en op een grote platte steen geplaatst, maar ik heb zoiets nog nooit geprobeerd.
Sinds je posting over de rozemarijn kijk ik nu ook naar ons kruidentuintje. Ik houd het nofg even bij de klassieke soorten bonsai, maar die lavendel ziet er ook niet verkeerd uit.

Herman

o

Zullen genoeg plaatjes te vinden zijn maar kijk eens op de site van A. Nieuwaal/ Azalea en rots.

http://home.planet.nl/~arievannieuwaal/home.html

Etienne.

o

Ziet er echt niet verkeerd uit! Als er wat mos op zit wordt het alleen maar mooier denk ik. Dat het niet is zoals het 'hoort' maakt toch niet uit? Als je alles volgens de regeltjes moet doen..........

Ben benieuwd hoe ie er over een paar maanden uit ziet.

Groetjes Edith

o

Aaltje, Je hebt gelijk: wat maakt het uit.

Maar dat brengt mij wel een vraag aan Roger:
Wat verwacht je als suggesties en reacties?

Herman

o
Suggesties

Als suggesties?
Over de snoei, de manier van het creeren van een rotsbonsai. Kortom wat ik nog meer met dit boompje kan doen.

Roger

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network