Keer terug naar het Bonsai forum
| Verzend een reactie
pinus mugo mops foto 1
| | |
Verzonden door frans 8 (My Page) op 15/09/03 - 16:28
graag hulp bij het verder styleren van deze plant(wil het nog geen bonsai noemen)alle wijze raad is welkom,virtuals,stijladvies,zelfs afbraak word in dank aanvaard
 |
Verzonden reacties:
RE: pinus mugo mops foto 1
| | |
Ziet er niet slecht uit! Een boompje met mogelijkheden. Mij lijkt wel of er hier en daar een takje aan de binnenkant van een bocht zit, dat is tegen de "regels". Mischien is het gezichtsbedrog en staan die takjes naar achteren toe, dat is dan weer wel goed. De basisvorm van de boom lijkt me goed. Ieder jaar de topjes goed uitnijpen zodat je mooie fijn vertakte plateaus krijgt is het enige dat ik je kan aanraden. Wanneer ben je van plan hem in een pot te zetten? Toon het ons als je wat verandert aan deze boom. Lijkt me leuk om dit exemplaar volwassen zien te worden. Succes Willem |
| | |
Laat de boom met rust zeker een groeiseizoen lang, zoniet langer. Geef Water, water en nog eens watar. Daarnaast mest, mest en nog eens mest. Zowel groen bemesten als op wortelkluit. Nu gedurende het najaar moet de nadruk liggen op kalium rijke mest. De boom moet zich herstellen dus laat hem met rust en ga niet prutsen door kaarsjes te nijpen en dat soort dingen. Dit zijn technieken die je op een veel later tijdstip moet inzetten. Ga niet mesten gedurende de winterperiode. |
| | |
Het is niet goed te zien,maar het lijkt of de draad al ingroeit. Snel verwijderen. Herman |
|
|
|
|