JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
nu nog ongedierte bestrijden?

Verzonden door etienne01 (My Page) op
14/09/03 - 16:55

Hoi,

De bladeren van me acers gaan al in de herfstkleur. Toch zag ik nog wat luis op de onderzijde v/h blad. Is het nog nodig/handig om te spuiten? Ik dacht we gaan toch naar de herfst en als het blad er af is is de luis ook wel weg. Zou het verder nog kwaad kunnen om te bestrijden omdat de boom verzwakt kan raken en dat juist richting de herfst en daarop de winter?

Etienne.

Verzonden reacties:

o
RE: nu nog ongedierte bestrijden?

Etienne,

Even een vraagje tussendoor. Waar denk je dat de volgende generatie luis vandaan komt die je in het voorjaar weer in je collectie aantreft??

o

Ik zou niet weten waar die volgende generatie vandaan komt. Had het idee dat overleven bij vorst op een kale tak dodelijk voor ze is. Verder dacht ik dat als en boom naar de rust toe gaat en je m dan nog even een lekkere dosis gif meegeeft dit misschien niet ten goede komt. Vandaar, ff tussendoor.

Etienne.

o

Etienne

Sommige luis soorten houden zich gedurende de winter op in de bladknoppen van de boom. Weer anderen overwinteren achter los zittende schors delen op de stam en ga zo maar door.
Een lekkere dosis gif gebruiken laat ik aan jou over, je tandjes vallen vanzelf uit. Er zijn ook andere methoden. Ga op zoek naar de oorzaak van de luizenplaag. Besteed eens wat meer aandacht aan het bemesten. Dan kun je zeker wat vaker dit lekkere gif laten voor wat het is.

o

licht bespuiten en in voorjaar herhalen

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network