Keer terug naar het Bonsai forum
| Verzend een reactie
Wat kan ik hiermee?
| | |
Verzonden door Mister_Harley (My Page) op 20/10/03 - 12:13
| Hallo iedereen!
Ik heb een den (tenminste ik denk dat het een soort den is. Pinus Parviflora?) meegenomen uit Frankrijk zoals hieronder te zien is:
Ik weet echter niet wat ik ermee kan doen. Ook ben ik nog niet zo goed bekend met naaldbomen. Snoei, groei e.d. heb ik geen idee van. Dus wie kan mij daar over inlichten. En wie heeft er ideen over de verdere zaken met dit boompje? Ook de stijl is onzeker maar doet mij denken aan de Literati stijl. Maar ook daar weet ik niet veel van.
Merci,
Roger |
Verzonden reacties:
RE: Wat kan ik hiermee?
| | |
| Heeft helemaal niemand een suggestie? |
| | |
Ja hoor ik wil wel!!! Om te beginnen is dit volgens mij geen parviflora maar een Sylvestris(Schotse Den). Als ik zo naar deze Den kijk kom ik toch ook al gauw op een Geleerde stijl uit. Als ik vandaag nog tijd heb zal ik proberen en virtual voor je te maken. Groet Patrick. |
| | |
| Heb een virtual gemaakt, maar ik wacht nog op de mail van de foto-upload ... |
| | |
| Ok, Hier is ie:
Natuurlijk wel enkele jaartjes voor nodig :-) |
| | |
Ik heb een gaatje kunnen vinden. Als je deze Den op deze manier snoeid. De boom bedraad en zoals de pijlen aangeeft bedraad op de juiste manier en buigt zoals de pijlen aangeven. zie voorbeeld.
nu is het zaak de boom een paar jaar in een ruime bak goed vet te mesten(wel elk jaar de wortels inspecteren,en verzorgen,goed het loof nijpen en verzorgen van het loof. en dan heel mischien.
veel bonsai plesier Gajin. |
| | |
even wat groter!!! |
| | |
| Heee we hebben een stiefkindje!!! Patrick. |
| | |
| Ik vind vooral de virtual van Patrick erg mooi! Maar hoe krijg ik dat ooit voor elkaar?! De naalden zien er op dat plaatje veel kleiner en compacter uit dan nu? Kan je die kleiner maken dan? Kortom hoe krijg ik het voor elkaar dat het boompje er ongeveer zo uit gaat zien? Het idee van Gajin is ook erg aannemelijk want daar staat al bij wat ik moet/zou kunnen doen. Mischien moet ik er maar mee op bonsai curus ofzo! Roger |
foutje
| | |
| OW ja! Ben nog vergeten te zeggen dat hij wel tweestammig is! Ik heb ze bij elkaar gebonden omdat de ene stam helemaal scheef hing! Roger |
| | |
| geeft niet . die slappe stam/tak zou ik tot de helft terug snoeien(zorg wel dat je *sap trekkers houd!!!) Deze tak gaat er voor zorgen dat de boom een beetje tapsheid krijgt en dan vooral een mooie verdikking aan de stam basis. P,S een curcus kan nooit kwaad. Groet Patrick. *Loof |
|
|
|
|