JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
serissa foetida

Verzonden door Bjorn_K (My Page) op
8/10/03 - 13:04

Hoi,

Ik heb een serissa foetida gekocht in een opwelling, niet wetende dat dit een van de moeilijkere bonsai's is (las ik later). Ik ben nieuw in het bonsai wereldje en heb gelezen dat deze bij het minste ongenoegen zijn bladeren laat vallen. Nu worden er enkele blaadjes geel en als ik deze verwijder herhaald dit zich. Gelukkig is dit op redelijk kleine schaal. Duidt dit op problemen of kan ik met een gerust hart doorgaan met de verzorging zoals 'ie nu is: Water geven als de bovenlaag van de grond niet meer vochtig is (daaronder nog wel vochtig, maar niet nat) en om de dag benevelen. Ik heb ongeveer 3/4 jaar een Ulmus (binnen) dus heb wel enige ervaring...?

Verzonden reacties:

o
RE: serissa foetida

Dat er af en toe een blaadje af valt is geen probleem. Een mens verliest bijvoorbeeld op een dag honderden haren, maar toch zijn we niet (allemaal) kaal. Ik zou ook een schaal met een laagje water onder de boom zetten. NIET zodat ie met zn pot in het water staat. Dit zorgt ervoor dat de luchtvochtigheid rond de boom wat hoger wordt en dat vindt de serissa lekker.

Succes ermee!

Groetjes Edith

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network