Hoi,
Ik heb van een collega een pistache gekregen. Het zaad komt uit Turkije. Nu is hij ongeveer 10 cm hoog en het is een dubbelstam. Ik heb het hele internet al afgezocht maar kan niets vinden over de winter. Moet deze nu koel staan of kan hij in de woonkamer en lekker door groeien?
Deze pagina al ik al bekeken maar blijkbaar heb ik een ander soort. Wat ik op het internet tegen kom zijn vaak de chinenses soort(en). Die van mij heeft rond blad en zie ik nergens. Ik zal eens vragen aan mijn collega wat de temperatuur in die streek daar in Turkije is in de "winter"
Denk dat dat m is ja. Het blad van de tekening en in de beschrijving komt overeen. Lekker werk heb jij :) Ik had het al nagevraagd bij die collega en hij komt uit het gebied wat richting Syrie gaat en dat wordt ook genoemd in de beschrijving. Kan er in de winter toch behoorlijk koud zijn. Zal het uitprinten, dank je!
Misschien heb ik binnenkort weer iets voor je om te zoeken, krijg vijgen (de schte turkse) en appel pitten van een of andere turkse appel :)