JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Keer terug naar het Bonsai forum | Verzend een reactie

o
Walnoot

Verzonden door Mister_Harley (My Page) op
30/11/03 - 8:28

Na een paar berichtjes te hebben gelezen op dit forum over walnoten, heb ik er zelf ook 2 gezaaid en beginnen nu te ontkiemen. Ze zijn dus nog in een erg vroeg stadium, maar ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien. Heeft iemand foto's van eigen walnoot-bonsai?

Ow ja, Aaltje had in een reactie op "walnoot wil niet verder" geschreven dat ze een bonsai liever in de natuurlijke vorm wil hebben. Maar hoe bereik je dat? Gewoon laten groeien in een pot en een beetje bijsnoeien of iets anders? Ik ken namelijk alleen de erg bewerkelijke vorm van bonsai. Snoeien, bedraden, spannen en dus (ver)vormen.

Roger

Verzonden reacties:

o
RE: Walnoot

Ik laat ze zo veel mogelijk groeien zonder al te veel in te grijpen. Dit doe ik met de meeste loofbomen. Voor mij hoeft een bonsai niet een perfect plaatje te zijn van een miniatuurboom die 'moet' voldoen aan alle bonsairegels. In de natuur is ook niet elke boom perfect....

Ik heb wel een foto van mijn walnoten, maar die heb ik zo'n 3 weken geleden genomen en toen was het blad er al af... Ze hebben nog geen interessante vertakkingen daar ze pas 1 jaar gelden zijn gezaaid.

Succes met je walnoten!

o

Thanx!
Heb je in ieder geval andere foto's waar je deze "natuurgetrouwe techniek" op heb toegepast? Kan me er namelijk niet veel bij voorstellen. Want zoals ik al eerder heb verteld, ken ik alleen de bonsai met de 'bonsairegels'!! Zo please show me some photo's!!! :)

Roger

o

Dan moet je nog een jaartje of 15 wachten denk ik. Ik ben nog niet zo lang met bonsai bezig en mijn stekken en zaailingen zijn dus nog lang geen 'volwaardige' bonsai. Ik haal ook geregeld bomen of struiken bij het tuincentrum en daarmee kan je niet anders dan snoeien, buigen en bedraden....

Groetjes Edith

o

Ow, ja dan word het wat moeilijk he...! Nou ja waneer de bonsai er leuk genoeg uitzien om er een foto van te maken zie ik ze graag! Succes!

Roger

o

Ik heb ook een walnoot van het voorjaar maar een recht dun stammetje staat zo raar op een foto he :)
De takjes met blad zijn eraf dus dat wordt pas weer volgend jaar. Gaat traag als je zaait, duurt een aantal jaren voordat het wat wordt.

o
Ficus

Das waar! Daarom vind ik het ook eigenlijk het leukst om bonsai uit het wild te halen. Op deze manier heb je al een wat handelbaarder boompje en kun je er ook meteen wat mee. Het is niet echt de manier zoals je met bonsai om moet gaan, maar ach... Het is wel LEUK! En daar gaat het toch om?

'k heb overigens net een ficus gekocht. Hij heeft wel grote bladeren, is daar een manier voor? Om deze te verkleinen bij een Ficus? Weet ook niet zo goed hoe je met een Ficus moet omgaan. Is deze makkelijk te snoeien of droogt de tak dan helemaal in? Dus wie mij wat kan vertellen over de verzorging van een Ficus als bonsai...graag!! Good bye,

Roger

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network