Keer terug naar het Bonsai forum
| Verzend een reactie
Olijf
| | |
Verzonden door Mister_Harley (My Page) op 14/12/03 - 9:39
| Hallo allemaal,
Ik heb net een olijvenboompje gekocht. Niet als bonsai maar gewoon in zo'n plastic pot... hij had dus een aardige kluit. Deze heb ik ontdaan van alle aarde en in een bonsaipotje gezet. Nu vraag ik mij af of dit wel verstandig was. Natuurlijk had hij eerst moeten "wennen" aan de nieuwe omgeving etc. Zou hij het nog kunnen redden in een kleine pot waar de kluit is in "gepropt"? En heeft hij dat genoeg aarde? Wederom is dit weer een experiment......
roger |
Verzonden reacties:
RE: Olijf
| | |
Ik denk dat je de boom beter eerst had kunnen laten wennen en hem dan verpotten in een normale bonsaischaal . Ik heb zelf ook een olijf en die staat nog steeds buiten op de tafels . Neem een gewone potgrond met wat gebakken kleikorrels en dan komt het wel goed . Marc |
| | |
| Erg snel ja. Had m inderdaad eerst laten wennen. Pas in een kleinere schaal zetten als je weet wat je ermee wilt. Zou dan eerst gaan vormen en dan langzaam naar een kleinere pot/schaal. |
| | |
| Kortom...moet ik hem eruit halen of niet? Of kan ik hem ook laten zitten todat hij tekenen gaat vertonen dat het niet gaat lukken. Zo ja welke zijn dat dan en is er dan nog kans dat hij het daarna nog red? Roger |
| | |
| Haal hem er maar uit en zet hem maar in een grotere trainingspot , de eerste tekenen van sterfte kunnen bladverlies zijn , dus handel wijs en geef de olijf zijn ruimte en rust . Marc |
| | |
Verzend een reactie
Please Note: Only registered members are able to post messages to this forum. If you are a member, please log in. If you aren't yet a member, join now!
Keer terug naar het Bonsai forum
|
|
|