JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Pour retourner au forum Le Jardinage en France | Pour répondre

o
Les Pinus coupes peuvent-ils repousser?

Message envoyé par clivewin mediterranean (My Page) le
19/09/06 - 9:33

I have a question concerning a tree growing in a garden in Perpignan, southern France.
It is I believe a Pinus halepensis or other local Pinus variety and may have been originally six or seven metres in height before the stem was cut off at a height of about four metres by the Electric company putting an overhead cable. In the several years since this action it has not regrown at all although it is obviously still alive, to look at the remaining branches. These have slightly yellowed leaves. The remaining stem also looks fairly normal. Is the tree likely to recover in due course at all? What action may be taken if any to encourage this?

Une question concernant les sapins: j’ai un Pinus halepensis ou P pinea dans mon nouveau jardin pres de Perpignan. Il avait autrefois peut-etre 7 metres de hauteur mais apres une visite de l’ EDF, parait-il, il y a quelques annees, n’avait que 4 metres parce qu’ils voulaient installer un cable au-dessus. Je voudrais le garder, mais des lors le pauvre arbre ne montre plus de signe de vouloir repousser. Il n’est pas mort bienque les feuilles ont jauni un peu.
Va-t-il encore repousser? Qu’est-ce que je peux encore faire?

Réponse:

o
RE: Les Pinus coupes peuvent-ils repousser?

hello! in another garden where i worked last year i saw a row of about 30 pinus which had been cut off at 4 metres manyyears earlier .
after that they have made 3-5 stems on each tree and have grown about 15 meter high after many years.
as long as the tree has green branches he's able to recover. you have a good chance i think.
it's very normal that a part of the needles fall off each year.

all the best , Wim in Belgium

o

Les pins se développent à partir des bourgeons, au bout de chaque branchette.
Si une branche perd d'un coup toute ses extrémitées (Les aiguilles et le bourgeon terminal) elle cesse de croître, en fait elle meurt.

S'il reste des branches, des aiguilles vertes et des bourgeons sains au bout des branchettes, la croissance se poursuivra. Vous auriez, en ce cas avantage à détourner les branches les plus prêt du "trou" laissé par les émondeurs pour combler ce dernier.

Certains arbres portent des bourgeons dormants dans l'écorce, je n'ai jamais entendu dire qu'une variété du genre "pinus" en ait.

o

For your garden close to Perpignan:

http://www.jardineo.net

We do speak english!

Voici un lien qui appartient à ce message: Jardineo.net

o

Ce n'est plus de la pub c'est de la retape (désolé pour la grossièreté)

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network