JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Return to the Roses Forum | Post a Follow-Up

o
Preparing a rose tour (Eng - Fr - It - Esp)

Posted by martalv (My Page) on
Sun, Apr 2, 06 at 16:35

Hi! I'm a tour guide in Barcelona (Spain) and I offer different kinds of tours. I'm planning to include in my parks and gardens tour a beautiful rose garden called Rosaleda Cervantes, and I would be really thankful if you could give me some ideas to add to my speech and improve it.
The garden is divided in several different areas, and one of them is devoted to EUROPEAN ROSES.
The kind of information I need could include:
- Basic info I cannot forget about that speciphic kind of rose, what makes it special.
- Historical facts about their descovery and evolution.
- Special care needs and botanical characteristics that make them outstand from other roses.
- Anecdotes, tales, stories or symbology relative to this type of rose.

Thank you very much for your help. Any idea will be precious and more than welcome.

Bonjour!
Je suis une guide à Barcelone, où j'offre differents tours dans la ville. Je voudrais introduire un beau jardin de roses appellé Rosaleda Cervantes dans mon tour des parcs et jardins de la ville, et je serais très hereuse de recevoir des idées à ajouter à mon discours pour l'améliorer.

Ce jardin-là est divisé en differentes zones et types de roses. J'ai besoin d'information sur les suivants types de roses:
- Roses européennes.
- Roses des autres continents du monde.
- Roses miniature.
- Roses anciennes.
- Roses de l'Himalaïa.
- Polyanthes.
- Roses de thé et autres hybrides modernes.

Le genre d'information dont j'ai besoin serais du type:
- Infos basiques que je ne devrais jamais oublier de mentionner sur un type de rose en concret, ce qui la fait spéciale.
- Faits historiques sur leur découverte et évolution.
- Besoins spéciaux et charactéristiques botaniques qui les fait differents des autres roses.
- Anecdotes, histoires, légendes et symbologie relative à un certain type de rose.

Je vous remercie à l'avance de votre aide. Toute information sera très appréciée pour moi.

Ciao! Sono una guida a Barcelona e offerisco parecchi giri in città. Mi piacerebbe aggiungere un bel giardino di rose chiamato Rosaleda Cervantes al mio giro dei giardini della città. Per ciò vi sarei ricognoscente se qualcuno potessi darmi qualcuna idea per migliorare il mio discorso.

Questo giardino è diviso in parecchi zone e tipi de rose, ed ho bisogno d'informazione su queste:

- Rose di Europa.
- Rose degli altri continenti del mondo.
- Rose miniatura.
- Rose anziane.
- Rose de l'Himalaïa.
- Polyanthi.
- Rose di thé e altri hybridi moderni.

Il tipo d'informazione che mi andrebbe bene è:
- Dati basici che non debbi dimenticare su un tipo speciphico di rosa, quello che gli fa specialli.
- Fatti storici sulla sua scoperta ed evoluzione.
- Necessità speciali e caratteristiche botaniche che gli fanno diversi dalle altre rose.
- Anecdote, stori, legendi o simobologia di qualsiasi tipo di rosa.

Vi ringranzio dal vostro aiuto. Tutte le vostre idee saranno preziose per me e molto utili.

Hola! Soy una guía de Barcelona, donde ofrezco diferentes tours por la ciudad. Estoy planteándome añadir a mi tour por los parques y jardines de la ciudad la preciosa Rosaleda Cervantes, pero para ello necesito vuestra ayuda. Agradeceré toda idea que me sirva para mejorar mi discurso.

La rosaleda está dividida en diferentes áreas y tipos de rosa. Necesito información sobre las siguientes:

- Rosas europeas.
- Rosas de otros continentes.
- Rosas miniatura.
- Rosas antiguas.
- Rosas del Himalaya.
- Polyanthos.
- Rosas de té y demás híbridos modernos.

El tipo de información que me serviría es del tipo:
- Información básica que no debería olvidar al hablar de un tipo concreto de rosa, aquello que las hace especiales.
- Hechos históricos sobre su descubrimiento y evolución.
- Necesidades especiales y características botánicas que las diferencian de otras rosas.
- Anécdotas, histórias, leyendas o simbología relativas a un tipo concreto de rosa.

Muchas gracias por vuestra ayuda. Toda idea será preciosa para mí y muy útil.

Thank you very much for your help. Any idea will be precious and more than welcome.

Follow-Up Postings:

Click here to learn more about in-text links on this page.

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network