JOIN NOW LOG IN
iVillage GardenWeb iVillage GardenWeb THE INTERNET'S GARDEN & HOME COMMUNITY ADVERTISEMENT
Blogs Forums Photo Galleries Ask The Experts Tools & Directories        
Åter till Trädgårdsskötsel i Sverige Forum | Skicka ett svar

o
Skötselråd för okänd växt

Postat av Cellsus dunno (My Page) den
16/11/04 - 14:05

Jag har fått en växt. och jag måste värkligen hålla den vid liv för den betyder mycket för mig.

Jag är en total amatör på botanik men tycker det är ganska underhållande att hålla på med växter.

Jag har en bild på min server: http://81.216.215.17/vaxt.gif

All information om vad den heter och hur man ska sköta den är välkommnade med öppna armar.. Jag ber er.. hjälp mig!

PS. Man kan tyvärr inte se bilden på natten eftersom servern låter så mycket och därför vill jag inte ha igång den när jag sover

Du kanske vill titta på: Bilden på växten

Vidaresändning av svar:

o
RE: Skötselråd för okänd växt

Tyvärr lyckas jag inte se bilden jag tror bilden måste ligga utlagd på nätet för att det ska fungera.

Tror du får bättre napp ifall du går in på www.odla.nu där finns ett mycket aktivt trädgårdsforum och du kan lägga upp ett gratis fotoalbum där så att det går lätt att länka in egna bilder i sina inlägg.

o

Hej

Pröva att självbevattna den. Det finns en kruka på Plantagen som heter Enjoy-selfwatering som användas både som innerkruka eller som ytterkruka om så önskas som anpassar vattningen till växten. Det enda du behöver göra är att flytta över växten (ingen omplantering behövs utan ta bara bort den befintliga innerkrukan) och fyll på med vatten när reservoarn är tom. Metoden som krukan använder är samma metod som många odlare använder samt handelsträdgårdarna själva. Se www.sjalvbevattning.se för mer info.

Mvh Jesper

Du kanske vill titta på: Självbevattnande innerkruka Enjoy-selfwatering

o

Vill ni inte sälja några krukor?? Undrar bara med tanke på att du skickar spam till de flesta trädgårdsforum. (vill du göra reklam för ditt företags varor betala för en annons isåfall)

Det som irriterar trädgårdsmänniskor allra mest är när företag slänger in smygreklam på forumen. Sjäv bojkottar jag denna typ av företag och rekommenderar dem inte till mina vänner utan snarare avråder dem för att gynna såna företag.

o Skicka ett svar

Please Note: Only registered members are able to post messages to this forum.

If you are a member, please log in.

If you aren't yet a member, join now!

Åter till Trädgårdsskötsel i Sverige Forum

iVillage GardenWeb: The Internet's Garden & Home Community  
  iVillage Home & Garden Network